e-neaionia.gr Tο Ψηφιακό στέκι της πόλης

Καλοκαίρι 2022: Βιβλία και νέες εκδόσεις που …πάνε παραλία

Το Καλοκαίρι του 2022 η εκδοτική δραστηριότητα παίρνει τη ρεβάνς με μία πληθώρα από νέες εκδόσεις και βιβλία, που φιλοδοξούν να μας συντροφεύσουν στην παραλία ή τη θερινή ραστώνη.

Διαλέξαμε 5 νέα βιβλία, που ήδη αγαπήθηκαν από τους αναγνώστες και παρουσιάζουμε τις υποθέσεις που πραγματεύονται, με βάση το κείμενο, που φιλοξενούν στο οπισθόφυλλό τους.

“Σμύρνη Περίκαλλη και Χιλιοτραγουδισμένη” του Θωμά Κοροβίνη

Το βιβλίο των εκδόσεων Μεταίχμιο «Περίκαλλη και χιλιοτραγουδισμένη» είναι μία ανθολογία κειμένων που γράφτηκαν για τη Σμύρνη από συγγραφείς όλων των εποχών, από τον σπουδαίο Έλληνα συγγραφέα Θωμά Κοροβίνη. 

Στο οπισθόφυλλο διαβάζουμε: Όσοι γνώρισαν τη Σμύρνη από κοντά ευτύχησαν να αποθαυμάσουν τις φυσικές ομορφιές της. Ο πολυταξιδεμένος και ανοιχτόμυαλος Ηρόδοτος έγραψε πως δεν αντίκρισαν τα μάτια του ωραιότερη πόλη. Ο μέγιστος ρήτορας Κικέρων κατέθεσε ότι δεν υπάρχει σημείο της πόλης που ο ταξιδιώτης δεν θα γοητευθεί από κάτι, τοπίο, αρχαιότητες ή ανθρώπους.

Ο Σικελιανός στον πρόλογο του μυθιστορήματος Αιολική γη του Βενέζη έγραψε: «Είναι η γλυκιά ιωνική ατμόσφαιρα, είναι η κρυφή, χαμένη θαλπωρή της μυστικής του κόσμου σάρκας που απροσδόκητα ξανάρχεται και πάλι σ’ επαφή μητριαρχική μαζί μου, είναι η αγνή ιωνική πνοή του ξεχασμένου και νοσταλγημένου από τον ίδιο πολιτισμού».

“Τελειώνει με εμάς” της Κόλιν Χούβερ

Το Τελειώνει με Εμάς, Coleen Hoover θεωρείται από τις κορυφαίες εκπλήξεις της εποχής. Στο οπισθόφυλλο γράφει:

Κάποιες φορές αυτός που σε αγαπάει περισσότερο είναι και αυτός που σε πληγώνει περισσότερο. Η ζωή δεν ήταν εύκολη για τη Λίλι, όμως αυτό δεν την εμπόδισε να δουλέψει σκληρά για να εκπληρώσει όλα όσα ονειρευόταν. Αφού έφυγε από τη μικρή πόλη του Μέιν, σπούδασε, μετακόμισε στη Βοστόνη και άνοιξε τη δική της επιχείρηση. Έτσι, όταν γνωρίζει τον γοητευτικό νευροχειρουργό Ράιλ Κινκέιντ, ξαφνικά η ζωή της φαντάζει πολύ όμορφη για να είναι αληθινή.

Ο Ράιλ είναι δυναμικός, πεισματάρης, ίσως και λίγο αλαζόνας. Όμως είναι και ευαίσθητος, πολύ ευφυής κι έχει αδυναμία στη Λίλι. Και όταν φοράει ρούχα χειρουργείου γίνεται ακόμα πιο γοητευτικός. Η Λίλι δεν μπορεί να τον βγάλει από το μυαλό της. Ωστόσο η τεράστια απέχθειά του για τις σχέσεις είναι ανησυχητική. Και παρόλο που η Λίλι γίνεται η εξαίρεση στον κανόνα του, δεν μπορεί να μην αναρωτηθεί για ποιο λόγο ο Ράιλ απέφευγε να δεσμευτεί.

Όμως δεν την κατακλύζουν μόνο τα ερωτηματικά για τη σχέση της αλλά και οι σκέψεις της για τον Άτλας Κόριγκαν – τον πρώτο της έρωτα που τη δένει με το παρελθόν που άφησε πίσω της. Ήταν η αδελφή ψυχή και ο προστάτης της. Όταν ξαναεμφανίζεται, ξαφνικά ό,τι έχει χτίσει η Λίλι με τον Ράιλ απειλείται…

“Βλαντιμίρ Πούτιν: Ο άνθρωπος δίχως πρόσωπο” της Μάσσα Γκέσεν

Σε εντελώς άλλο μοτίβο και θεματολογία το βιβλίο της Masha Gessen, μιας δημοσιογράφου που ζει στη Μόσχα και έχει παρακολουθήσει ολόκληρη την πορεία του Πούτιν, του κάποτε άσημου πράκτορα της KGB που σήμερα επηρεάζει τις ζωές ολόκληρου του πλανήτη. Στο οπιθόφυλλο αναφέρει:

Το 1999, η «Οικογένεια» που περιέβαλλε τον Μπορίς Γέλτσιν άρχισε να ψάχνει διάδοχο για τον ασθενούντα πρόεδρο, η δημοτικότητα του οποίου συνεχώς έφθινε. Ο Βλαντίμιρ Πούτιν, με ελάχιστη κυβερνητική και διοικητική εμπειρία πέρα από τη θητεία του ως αντιδημάρχου της Αγίας Πετρούπολης και ένα σύντομο διάστημα στη θέση του διευθυντή της μυστικής αστυνομίας, έμοιαζε ωστόσο η τέλεια λύση: ένα «απρόσωπο» πλάσμα που ο Γέλτσιν και οι στενοί του φίλοι πίστευαν πως μπορούσαν να διαμορφώσουν κατ’ εικόνα τους.

Ξαφνικά το αγόρι που είχε μεγαλώσει στις σχολικές αυλές του μεταπολεμικού Λένινγκραντ παίζοντας ξύλο και κάνοντας όνειρα να κυβερνήσει τον κόσμο έγινε δημόσιο πρόσωπο και η δημοτικότητά του εκτοξεύτηκε στα ύψη. Η Ρωσία και μια ξελογιασμένη Δύση ήταν αποφασισμένες να βλέπουν τον προοδευτικό ηγέτη των ονείρων τους, ακόμα και όταν, με ανελέητη αποτελεσματικότητα, ο Πούτιν ξήλωνε τα μέσα ενημέρωσης της χώρας, αποσπούσε διά της βίας από την ανθούσα επιχειρηματική τάξη τον έλεγχο και τα πλούτη της και αποδεκάτιζε τους εύθραυστους μηχανισμούς της δημοκρατίας.

Μέσα σε ελάχιστα χρόνια, ουσιαστικά κάθε εμπόδιο για την αχαλίνωτη κυριαρχία του απομακρύνθηκε και κάθε αντίθετη φωνή φιμώθηκε, με τους πολιτικούς αντιπάλους και τους επικριτές να οδηγούνται στην εξορία ή στον τάφο.

“Το τελευταίο καλοκαίρι στη Ρώμη” του Τζιανφράνκο Γκαλιγκάρις

Το cult αριστούργημα του Gianfranco Calligarich παραλίγο να μείνει στην αφάνεια, παρ’ ότι κάλλιστα στέκεται πλάι σε ογκόλιθους του είδους όπως ο Capote, ο Ernest Hemingway και ο Jonathan Franzen. Στην σύντομη περιγραφή της υπόθεσης αναφέρει:

Ρώμη, αρχές του εβδομήντα. Ο Λέο Γκατζάρα, ένας νεαρός μποέμ από το Μιλάνο, ζει εδώ και μερικά χρόνια στην αιώνια πόλη, στη Ρώμη της dolce vita. Περνάει τον χρόνο του ανάμεσα σε πρόσκαιρες εργασίες, ταπεινά δωμάτια ξενοδοχείων, δείπνα σε πλούσιους και μορφωμένους φίλους του, στοίβες βιβλίων και ποτάμια αλκοόλ.

Τη βραδιά των τριακοστών γενεθλίων του θα γνωρίσει την Αριάννα, μια πληθωρική κοπέλα, σαγηνευτική κι ευαίσθητη μαζί. Ανήμπορη να εκφράσει τα πραγματικά της συναισθήματα, η Αριάννα εισβάλλει στη ζωή του Λέο με την εφήμερη παρουσία της, αναστατώνοντας τη μελαγχολική καθημερινότητα ενός ανθρώπου που μόνο εκείνη μπορεί να σώσει από το υπαρξιακό του τέλμα, από την απέραντη μοναξιά στην οποία έχει βυθιστεί μέσα στην πολύβουη πόλη.

“Μπίλι Σάμερς” του Στήβεν Κινγκ

Ο Στήβεν Κίνγκ επιστρέφει με νέο μυθιστόρημα και άλλη μία δυνατή υπόθεση. Διαβάζουμε στο οπισθόφυλλο:

Ο Μπίλι Σάμερς είναι πληρωμένος δολοφόνος. Συγκαταλέγεται ανάμεσα στους καλύτερους ελεύθερους σκοπευτές στον κόσμο, ένας παρασημοφορημένος βετεράνος του Ιράκ, ο οποίος αναλαμβάνει αποστολές μόνο εάν ο στόχος είναι κάποιος αληθινά κακός. Και τώρα ο Μπίλι θέλει ν’ αποσυρθεί. Του προσφέρουν, όμως, μια τελευταία δουλειά –και η προσφορά είναι πολύ μεγάλη για να την αρνηθεί.

Ο Μπίλι εγκαθίσταται σε μια μικρή πόλη, το Ρεντ Μπλαφ, σ’ ένα γραφείο με θέα τα σκαλιά του δικαστηρίου, απ’ όπου θα πυροβολήσει τον στόχο του. Υποτίθεται πως είναι επίδοξος συγγραφέας. Έτσι αρχίζει να γράφει. Πρώτα για την παιδική του ηλικία, έπειτα για τις μέρες του στο στρατό. Για τη Φαλούτζα. Και σύντομα ανακαλύπτει μέσα του μια ολοένα μεγαλύτερη λαχτάρα για την ασυνήθιστη δύναμη που του χαρίζει η αφήγηση μιας ιστορίας.

Όμως πλησιάζει η μέρα της δολοφονίας κι ο Μπίλι είναι όλο και πιο βέβαιος ότι κάτι πάει στραβά σε αυτή τη δουλειά. Απλώς δεν ξέρει ακόμα πόσο στραβά, ούτε ξέρει για τη γυναίκα που θα τον βοηθήσει στην προσπάθειά του να διορθώσει τα πράγματα.