Black Friday εν Ελλάδι – Έρευνα του ΣΕΛΠΕ

Η ελληνική Black Friday δεν είναι φέτος το απόλυτο καταναλωτικό πανηγύρι. Ακρίβεια, ενεργειακή κρίση και μειώσεις στα εισοδήματα των νοικοκυριών ροκανίζουν την διάθεση για αγορές.

Μόλις ένας στους πέντε καταναλωτές (το 20% δηλαδή) δηλώνει ότι θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο της Black Friday, σύμφωνα με την 7η μελέτη καταγραφής των καταναλωτικών τάσεων στο λιανεμπόριο του ΣΕΛΠΕ.

Το ποσοστό αυτό είναι μεγαλύτερο στις ηλικίες 18-44 ετών και ειδικά στο ηλικιακό γκρουπ 25-35 ετών όπου φτάνει το 32%, δηλαδή 1 στους 3 αγοραστές αυτής της ηλικιακής ομάδας σκοπεύει να κάνει αγορές για τη Black Friday. Αντίθετα, τα ποσοστά στις ηλικίες άνω των 45 ετών είναι κάτω του 18%.

Τι ποσό σκοπεύουν να ξοδέψουν φέτος οι Έλληνες

Όσον αφορά στο ύψος της εκτιμώμενης δαπάνης για αγορές την περίοδο της Βlack Friday για όσους επιλέξουν να αγοράσουν, αυτή μεσοσταθμικά εκτιμάται σε 146€ κατά κεφαλήν. Πρόκειται για μια εκτίμηση δαπάνης άνω των 120 εκατ. ευρώ.

Το 80% εκτιμά ότι δεν θα δαπανήσει τίποτα, το 8% μέχρι 50 ευρώ, το 6% έως 100 ευρώ, το 4% από 101 έως 200 ευρώ, το 2% από 200 έως 500 ευρώ και το 1% πάνω από 500 ευρώ.

Ένα σημαντικό μερίδιο αυτών των αγορών αφορούν στις αγορές των Χριστουγέννων. Συγκεκριμένα, από το 20% το οποίο θα πραγματοποιήσει αγορές την περίοδο του Black Friday, το 7% – δηλαδή περίπου 1 στους 3 -θα κάνει το μεγαλύτερο μέρος των αγορών του για τα Χριστούγεννα την περίοδο της Black Friday.

Σε σχέση με τις απόψεις των καταναλωτών για την περίοδο της Black Friday, το 53% θεωρεί ότι πρόκειται για μία ακόμα περίοδο εκπτώσεων σαν όλες τις άλλες, με το 22% να διαφωνεί.

Το 13% θεωρεί ότι είναι απαραίτητο να υπάρχει η εκπτωτική αυτή περίοδος, ενώ το 44% διαφωνεί και δεν τη θεωρεί αναγκαία. Η αιτία φαίνεται να είναι
ότι οι καταναλωτές δεν βλέπουν ουσιαστικές διαφορές ανάμεσα στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο εκπτώσεων σε σχέση με τις άλλες εκπτωτικές περιόδους του χρόνου.