Χωρίς Μετρό και Τρένο για κάποιες ώρες η Αθήνα – Στάση εργασίας

Χωρίς Μετρό και ΗΣΑΠ θα μείνει για κάποιες ώρες σήμερα η πρωτεύουσα, λόγω των κινητοποιήσεων των εργαζομένων στα Μέσα Σταθερής τροχιάς.

Ειδικότερα, από το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι δε θα εκτελούνται δρομολόγια του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου (Γραμμή 1), ενώ από τις 6 το απόγευμα και έως τη λήξη της βάρδιας δε θα κινείται το Μετρό (Γραμμές 2 και 3) λόγω της στάσης εργασίας που έχει εξαγγείλει το Σωματείο Λειτουργίας Μετρό Αθήνας από τις 18.00 έως τη λήξη της βάρδιας.

Ποιες ώρες θα μείνει η Αθήνα χωρίς τρένο

Αναλυτικά, χωρίς ηλεκτρικό σιδηρόδρομο θα παραμείνει η Αθήνα την Τετάρτη 1η Μαρτίου από την έναρξη της βάρδιας έως τις 2 το μεσημέρι, λόγω της στάσης εργασίας που εξήγγειλαν οι εργαζόμενοι.

Το Σωματείο Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ έχει ουσιαστικά προκηρύξει στάση εργασίας διάρκειας 21 ωρών, ωστόσο από το μεσημέρι και μετά τα δρομολόγια θα εκτελούνται κανονικά κατ΄ εφαρμογή της ελάχιστης εγγυημένης υπηρεσίας που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία.

Σύμφωνα με την ενημέρωση της ΣΤΑΣΥ, οι σταθμοί θα ανοίξουν και πάλι για το επιβατικό κοινό στις 14.10, οπότε και θα αναχωρήσουν οι πρώτοι συρμοί από τους τερματικούς και ενδιάμεσους σταθμούς της Γραμμής 1.

Οι εργαζόμενοι σε ανακοίνωσή τους, επισημαίνουν ότι η κινητοποίηση πραγματοποιείται εξαιτίας των εκατοντάδων κενών θέσεων εργασίας στο δίκτυο των μέσων σταθερής τροχιάς και οδηγούς σε εργασία με «εξαντλητικά ωράρια, χωρίς ανάπαυση, ακόμα και ολόκληρα 12ωρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Ποιες ώρες δεν θα λειτουργήσει το Μετρό

Στάση εργασίας από τις 18.00 έως τη λήξη της βάρδιας έχει εξαγγείλει και το μεγαλύτερο σωματείο εργαζομένων του μετρό, το ΣΕΛΜΑ μαζί με το Σωματείο Ηλεκτροδηγών με αίτημα την πρόσληψη προσωπικού.

Οι εργαζόμενοι του ΣΕΛΜΑ επισημαίνουν ότι αν και το οργανόγραμμα της ΣΤΑΣΥ προβλέπει 3.127 θέσεις εργασίας – χωρίς τους 3 καινούριους σταθμούς της επέκτασης προς Πειραιά – αυτή τη στιγμή οι εργαζόμενοι είναι 2.280 με τα οργανικά κενά να είναι 847.

Το ΣΕΛΜΑ εκτιμά ότι εάν η κατάσταση αυτή δεν αλλάξει, η εταιρία θα έρθει αντιμέτωπη με κύμα μαζικών παραιτήσεων στο άμεσο μέλλον «και δε θα μπορεί να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό λόγω έλλειψης προσωπικού».