Εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για το Ηλεκτρονικό εμπόριο, τις νέες τάσεις που επικρατούν στην αγορά και τις νέες συνήθειες των καταναλωτών δίνει έρευνα που διενήργησε η Ελληνική Συνομοσπονδία Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας την περίοδο των γιορτών. Από την έρευνα προκύπτει πως οι επιχειρήσεις που είχαν τη δυνατότητα πωλήσεων και εκτός φυσικών καταστημάτων (τηλεφωνικές παραγγελίες, πωλήσεις μέσω κοινωνικών δικτύων, site, e-shop)
εμφάνισαν σημαντικά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με εκείνες που δεν είχαν.
Ενδεικτικό των δομικών αλλαγών που συντελούνται στο Εμπόριο είναι το γεγονός ότι το 32% αυτών των επιχειρήσεων που διέπρεψαν απέκτησε τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πωλήσεις εκτός φυσικών καταστημάτων
κατά τη διάρκεια της πανδημίας (Διάγραμμα 3).
Στην έρευνα επισημαίνεται ότι παραδοσιακά, η καλύτερη περίοδος των εορτών, είναι η εβδομάδα πριν
από τα Χριστούγεννα, τάση που επιβεβαιώθηκε και φέτος. Ειδικότερα το 56% των επιχειρηματιών δήλωσε ότι είχε εντονότερη αγοραστική κίνηση την εβδομάδα πριν από τα Χριστούγεννα ενώ το 30% σημείωσε
υψηλότερες πωλήσεις την εβδομάδα μεταξύ Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς (Διάγραμμα 4).