Μέσα στο Μάρτιο βγαίνει στο σφυρί το εμβληματικό ακίνητο του Σπύρου Παζαρόπουλου στη Νέα Ιωνία. Το πολυώροφο κτήριο που βρίσκεται στη συμβολή της Λεωφόρου Κύμης με τη Βυζαντίου θα ξεκινήσει με την τιμή εκκίνησης στον πλειστηριασμό να διαμορφώνεται στα 3.334.000 ευρώ.
Ειδικότερα, έχουν προγραμματιστεί 14 πλειστηριασμοί για επτά ιδιοκτησίες της εταιρείας «Κόσμος Αυτοκίνηση» στη Νέα Ιωνία. Πρώτη στη σειρά είναι η Μονάδα Είσπραξης της Α.Α.Δ.Ε., η οποία έχει εισέλθει δυναμικά το τελευταίο διάστημα και στο πεδίο των ηλεκτρονικών πλειστηριασμών. Το δικό της κομμάτι των 7 πλειστηριασμών έχει προγραμματιστεί για τις 22 Μαρτίου με τη συνολική τιμή εκκίνησης να διαμορφώνεται στα 3,33 εκατ. ευρώ.
Στο σφυρί το εμβληματικό ακίνητο στη Νέα Ιωνία
Λίγες μέρες αργότερα όμως έρχεται η σειρά της Intrum ως επισπεύδουσας για επίσης 7 πλειστηριασμούς που αφορούν τα ίδια ακίνητα, με την συνολική τιμή εκκίνησης να διαμορφώνεται εδώ στα 5 εκατ. ευρώ.
Επομένως προκύπτει το εύλογο ερώτημα ποιος θα …πρωτοπάρει από αυτά τα ακίνητα που είναι φορτωμένα με δεκάδες προσημειώσεις υποθήκες και κατασχέσεις.
Οι πλειστηριασμοί της Α.Α.Δ.Ε
Οι πλειστηριασμοί στρέφονται κατά της εταιρείας «Κόσμος Αυτοκίνηση Εμπορική Ανώνυμη Εταιρεία», πρώην «S.P. Rent a Car Εμπορία και Ενοικιάσεις Αυτοκινήτων», όπως με τη σειρά της προήλθε από αλλαγή επωνυμίας της εταιρείας «Σπύρος Κ. Παζαρόπουλος Ε.Π.Ε» (“Pazaropoulos”) και αφορούν 7 ακίνητα, με βασικότερο το πολυώροφο κτίριο επί της Λεωφ. Κύμης στη Νέα Ιωνία που αποτελούσε την καρδιά των δραστηριοτήτων της επιχείρησης.
Όπως αναφέρεται στην έκθεση, «η διωκόμενη οφειλέτιδα του Δημοσίου εταιρεία οφείλει στο Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) ποσό 8.280.513,44 ευρώ, πλέον προσαυξήσεων και λοιπών εξόδων μέχρι το τέλος του πλειστηριασμού».
Οι τιμές πρώτης προσφοράς για τις συγκεκριμένες ιδιοκτησίες ξεκινούν από τις 11.000 ευρώ και φτάνουν τα 2.650.000 ευρώ, με τη συνολική τιμή εκκίνησης να διαμορφώνεται στα 3.334.000 ευρώ.
Η άνοδος, η πτώση και η επιβίωση
Ο Σπύρος Παζαρόπουλος έκανε την είσοδό του ως εξουσιοδοτημένος dealer στην αγορά αυτοκινήτου στα μέσα της δεκαετίας του 1990. Η πορεία του χαρακτηρίστηκε από το «γκάζι» στην άνοδο, που συνοδεύτηκε από μεγάλες συμφωνίες με γνωστές φίρμες και εξίσου μεγάλες επενδύσεις σε επίπεδο εμπορικού δικτύου, αλλά και στο προσοδοφόρο κομμάτι του after sales support. Όταν τα σύννεφα της κρίσης έκαναν την εμφάνισή τους το 2008 ήταν πλέον ανάμεσα στους ισχυρούς παίκτες της αγοράς αυτοκινήτου, αντιπροσωπεύοντας δημοφιλή brands και κυρίως αυτά του VW Group.
Ωστόσο λίγο αργότερα, με την οικονομική κρίση να πλήττει βάναυσα και αυτή την αγορά ο όμιλος Παζαρόπουλου εισήλθε σε καθοδική τροχιά, και πάλι με «γκάζι», αντιμετωπίζοντας σοβαρά προβλήματα ρευστότητας.
Από εκεί και πέρα ξεκίνησαν οι περιπέτειες με αποτέλεσμα, περί το 2018, η εταιρεία του να συγκαταλέγεται στη λίστα των επιχειρήσεων με τα μεγαλύτερα «κόκκινα δάνεια» προς τις τράπεζες, συνολικού ύψους 30,9 εκατ. ευρώ. Κάποια χρόνια νωρίτερα και ο ίδιος έφτασε να συλληφθεί για μη απόδοση ΦΠΑ και Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών, ύψους 800.000 ευρώ.
Πάντως παρά τις διαδοχικές «φουρτούνες», με την προσπάθεια συμφωνίας εξυγίανσης, τις αιτήσεις πτώχευσης που ακολούθησαν, το διορισμό άλλων προσώπων στη διοίκηση, έχει αποδειχθεί “survivor”. Και τούτο καθώς ακόμη και σήμερα η εταιρεία του εξακολουθεί να δίνει το «παρών» στην αγορά, έστω και με πολύ μικρότερη εμβέλεια, μέσω δύο καταστημάτων με πωλήσεις και service. Το ένα είναι στο εν λόγω ακίνητο επί της Κύμης και Βυζαντίου στη Νέα Ιωνία και το δεύτερο στην Π. Ράλλη και Κηφισού, στην περιοχή του Ρέντη.