Ξεκινά ο ποδηλατόδρομος που θα αλλάξει τη Νέα Ιωνία

0 ποδηλατόδρομος που μπορεί να αλλάξει την Αθήνα, ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά μπαίνει πλέον σε τροχιά υλοποίησης και θα αλλάξει και τη Νέα Ιωνία. Μόλις χθες η Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Νέας Ιωνίας επικαιροποίησε την μελέτη και κατακύρωσε το σχεδιασμό της διαδρομής από το Ολυμπιακό Στάδιο μέχρι τον σταθμό ΗΣΑΠ της Νέας Ιωνίας στην εταιρία «ΗΛΙΔΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ
ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΜΕΛΕΤΩΝ”.

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά και η πρόβλεψη για τη Νέα Ιωνία

Ο ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά – το βόρειο τμήμα δηλαδή του μεγάλου ποδηλατικού άξονα Κηφισιά – Φαληρικός Όρμος – έχει τη δυναμική να αλλάξει άρδην τις συνήθειες μετακίνησης στην πόλη. Και στις διαδρομές του σχεδιάζεται η ενεργός εμπλοκή της Νέας Ιωνίας, καθώς θα περνάει από 5 πολύ μεγάλους Δήμους της Αττικής (Αθηναίων, Ν.Ιωνίας, Ηρακλείου, Αμαρουσίου, Κηφισιάς).

Θα διέρχεται από κεντρικές γειτονιές της Αθήνας πολυπληθείς και πυκνοκατοικημένες, όπως η Κυψέλη και τα Πατήσια.  

Ο σχεδιασμός του έχει γίνει με τέτοιο τρόπο ώστε να μπορέσουν να βγουν στον δρόμο καινούργιοι χρήστες ποδηλάτου και να ενθαρρυνθούν όσοι έως σήμερα φοβούνται να ποδηλατήσουν. Συχνά δηλαδή θα περνάει από σταθμούς του ΗΣΑΠ και Μετρό, για όσους θέλουν να συνδυάσουν τη μετακίνηση των μέσων σταθερής τροχιάς και το ποδήλατο.

Έχει μήκος 16,7 χιλιομέτρων, σχεδόν διπλάσιο δηλαδή από το νότιο κομμάτι. Το σπουδαιότερο όμως είναι πως με την ολοκλήρωση του θα ενθαρρυνθούν πολίτες κάθε ηλικίας να περιορίσουν τη χρήση των αυτοκινήτων και να χρησιμοποιούν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.

Σημειώνεται ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ήταν €9.240.000 αλλά μειώθηκε στα €7.000.000 με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο.

Ο εν λόγω ποδηλατόδρομος ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου, από τον Φαληρικό Όρμο έως και την Κηφισιά. Το έργο κρίνεται βασικής σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής και αποτελεί μια από τις βασικές κατευθύνεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, που θεσμοθετήθηκε το 2014 και έχει μείνει ημιτελές αφού κατασκευάστηκε μόνο το νότιο τμήμα, με μήκος διαδρομής 10 χλμ, δηλαδή το σκέλος «Φάληρο – Γκάζι».

O ποδηλατόδρομος Γκάζι – Κηφισιά με μία ματιά:

-Aποτελεί το βόρειο τμήμα του ποδηλατικού άξονα που εκτείνεται από την Κηφισιά έως τον Φαληρικό Όρμο.

-Έχει μήκος 16,7 χιλιόμετρα. Το συνολικό μήκος του Ποδηλατικού Άξονα είναι 27 χιλιόμετρα

-Από τα 16,7 χλμ, τα 3,5 είναι πεζόδρομοι, τα 8,5 χλμ είναι δρόμοι δίπλα στον ΗΣΑΠ, τα 5,2 χλμ είναι κανονικές οδοί

-Θα περνάει από βασικές οδούς του Κέντρου της Αθήνας από την Αθηνάς, την Αγ.Μελετίου, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου αλλά και από γειτονιές της Κυψέλης και των Άνω Πατησίων, από την Αγ.Ζώνης, την Κιθαιρώνος, την Ταϋγέτου, την Αγίας Λαύρας.

-Θα διέρχεται από τους σταθμούς του Ηλεκτρικού Μοναστηράκι, Ομόνοια, Βικτώρια, Περισσός, Πευκάκια, Ν.Ιωνία, Ηράκλειο, Ειρήνη, Μαρούσι, ΚΑΤ, Κηφισιά.

Θα περνάει από 5 πολυπληθείς Δήμους: ΑθηναίωνΝ.ΙωνίαςΗρακλείου ΑττικήςΑμαρουσίουΚηφισιάς.

-Στο τμήμα όπου ο Ηλεκτρικός Σιδηρόδρομος (ΗΣΑΠ) είναι υπόγειος (Αττική – Βικτώρια – Ομόνοια – Μοναστηράκι) θα περνάει από την οδό Γ’ Σεπτεμβρίου και έπειτα από την οδό Αθηνάς.

-Θα είναι ο πρώτος ποδηλατόδρομος που θα περνάει μέσα από την καρδιά της Πρωτεύουσας (Από την Ερμού, την Αθηνάς, τη Γ΄ Σεπτεμβρίου).

-Συνδέει το κέντρο της Αθήνας με κορεσμένες κυκλοφοριακά περιοχές όπως αυτές της Κυψέλης, των Α. Πατησίων, της Γκράβας, του Περισσού, της Ν. Ιωνίας και των Κ. Πατησίων

-Αποτελεί γραμμή κορμού, κάθετα στην οποία μπορούν να αρθρώνονται τοπικά δίκτυα.

-Εξυπηρετεί ανάγκες μετεπιβίβασης σε σταθμούς Μετρό και ΗΣΑΠ.