Την τάση για το τι πιστεύουν οι Έλληνες για την Black Friday και το τι τελικά αγοράζουν καταγράφει έρευνα της εταιρίας Picodi.
Οι αναλυτές έλεγξαν πώς έχει αλλάξει το ενδιαφέρον για τις εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής με τα χρόνια και δημιούργησαν μια έρευνα μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου για να μάθουν:
- τι σκέφτονται οι αγοραστές για τη Black Friday,
- γιατί σε κάποιους δεν αρέσει
- πόσα άτομα θα ψωνίσουν στις 26 Νοεμβρίου 2021
- και ποιες κατηγορίες προϊόντων είναι οι πιο δημοφιλείς μεταξύ των αγοραστών
Μεγάλη πτώση στο ενδιαφέρον
Το 2020, η Black Friday πραγματοποιήθηκε για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Τα δεδομένα που ελήφθησαν από τη Google Trends δείχνουν ότι ο αριθμός των ερωτημάτων αναζήτησης που σχετίζονται με τις εκπτώσεις της Μαύρης Παρασκευής μειώθηκε κατά 37% πέρυσι.
Στην Ελλάδα, η κορυφή της Black Friday ήταν το 2019 και το ενδιαφέρον των Ελλήνων για τις εκπτώσεις πέρυσι έχει μειωθεί σημαντικά.
Το 40% των ερωτηθέντων επιβεβαίωσε τη συμμετοχή στη Μαύρη Παρασκευή το 2020. Οι υπόλοιποι καταναλωτές δεν έκαναν αγορές τη Black Friday για διάφορους λόγους: το 29% δεν χρειαζόταν τίποτα, το 20% παραπονέθηκε για μη συναρπαστικές εκπτώσεις και το 17% για την έλλειψη ενδιαφέροντων προϊόντων προς πώληση.
Η πανδημία συνέβαλε επίσης στη μείωση του ενδιαφέροντος για τις εκπτώσεις και προσφορές: ορισμένοι αγοραστές προτίμησαν να αποφύγουν τα πλήθη (14%) ή είχαν μια επισφαλή οικονομική κατάσταση (12%). Επιπλέον, το 13% των ερωτηθέντων ξέχασε τη Black Friday.
α αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι μεταξύ των Ελλήνων υπάρχει περισσότερο αρνητική παρά θετική στάση απέναντι στις πωλήσεις της Black Friday. Το 44% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι οι εκπτώσεις δεν είναι αρκετά ελκυστικές.17% δεν χρειάζεται τίποτα. Το ίδιο ποσοστό των ερωτηθέντων προτιμάει να αποφύγει τα πλήθη. 11% είχε μία ασταθή οικονομική κατάσταση και 2% ξέχασε τη Μαύρη Παρασκευή.
Οι αναλυτές ρώτησαν επίσης ποια είναι τα μειονεκτήματα και πλεονεκτήματα της Black Friday. 48% δήλωσε ότι οι εκπτώσεις είναι μέτριες και δεν υπερβαίνουν τις εκπτώσεις σε άλλες μέρες του χρόνου. 41% πιστεύει ότι τα καταστήματα αυξάνουν τις τιμές λίγο πριν τη Black Friday για να τις μειώσουν μετά. 16% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι όντως υπάρχουν συμφέρουσες προσφορές και 8% πιστεύει ότι μπορεί να αγοράσει ακριβά προϊόντα σε όντως ελκυστικές τιμές.
Black Friday 2021: τι θα αγοράσουμε, πόσο θα ξοδέψουμε
Το 15% των ερωτηθέντων δήλωσε προθυμία να συμμετάσχει στη φετινή Μαύρη Παρασκευή. 43% απέρριψε την ευκαιρία να συμμετάσχει στις εκπτώσεις και το 42% εξακολουθεί να είναι αναποφάσιστοι. Μεταξύ των παραγόντων που θα ενθάρρυναν τις αγορές τη Μαύρη Παρασκευή, επιλέγεται συχνότερα (41%) η προθυμία καλύτερων εκπτώσεων. 32% των ερωτηθεντων θα ήθελε εκπτώσεις σε προϊόντα που όντως χρειάζονται. Επιστροφή μετρητών (cashback), π.χ. επιστροφή μέρους του ποσού που δαπανήθηκε, θα ενθάρρυνε μόνο 1%. Ωστόσο, το 26% των ανθρώπων δεν θα έπειθε με τίποτα.
Από τους αποφασισμένους να συμμετάσχουν καταναλωτές οι επιλογές που προκρίθηκαν ήταν οι εξής: Τα ρούχα και τα υποδήματα (61%) ήρθαν στην πρώτη, ηλεκτρονικά είδη και οι οικιακές συσκευές στη δεύτερη (59%) και τα καλλυντικά και αρώματα (39%) στην τρίτη θέση. Ένας μέσος καταναλωτής είναι διατεθειμένος να ξοδέψει 260 ευρώ κατά τη διάρκεια της Μαύρης Παρασκευής,, ενώ πέρυσι ήταν 164 €.