Youtube: 19 χρόνια συμπληρώνει η πλατφόρμα που άλλαξε το βίντεο διεθνώς

Δέκα εννέα χρόνια πέρασαν από την 15η Φεβρουαρίου του 2005, οπότε και εμφανίστηκε ο δημοφιλέστερος ιστότοπος διαμοιρασμού βίντεο, το YouTube. Το Νοέμβριο του 2005 το YouTube ονομάστηκε από το περιοδικό Time «Η Εφεύρεση του 2005».

Κερδίζοντας εξαρχής το ενδιαφέρον χρηστών και προγραμματιστών, η πλατφόρμα κοινής χρήσης βίντεο, που ιδρύθηκε από τους Steve Chen, Chad Hurley και Jawed Karim, κατάφερε να γίνει, σε τρία μόλις χρόνια, ο τρίτος ιστότοπος με τις περισσότερες επισκέψεις παγκοσμίως, ακολουθώντας τη Yahoo και τη -μητρική εταιρεία του YouTube- την Google, φυσικά.

Το YouTube έχει… γενέθλια: 19 χρόνια με την πλατφόρμα που άλλαξε τον όρο «βίντεο» στο διαδίκτυο – Όσα έχουν αλλάξει έκτοτε

Εξαρχής, με το motto «Μεταδώστε τον εαυτό σας (Broadcast Yourself!)» ενθαρρύνονταν τα άτομα να υποβάλλουν όχι μόνο τα προσωπικά τους βίντεο, αλλά και ταινίες και τηλεοπτικά κλιπ, καθώς και μουσικά βίντεο.

Λόγω της επιτυχίας του εγχειρήματος έσπευσε η Google, ξοδεύοντας 1,65 δισεκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει το YouTube στο τέλος του 2006, λιγότερο από δύο χρόνια μετά από την ίδρυση της εταιρείας.

Το YouTube σε αριθμούς

Μέχρι το 2010, η εταιρεία είχε φτάσει σε μερίδιο αγοράς περίπου 43% και πάνω από 14 δισεκατομμύρια προβολές βίντεο, κάτι που δημοσιεύεται στο comScore. 

Το 2011, περισσότερα από τρία δισεκατομμύρια βίντεο παρακολουθούνταν κάθε μέρα με 48 ώρες νέων βίντεο να ανεβαίνουν κάθε λεπτό.

Σύμφωνα με στατιστικά του ιδίου του YouTube, το 2014 ανέβαιναν 300 ώρες νέου βίντεο κάθε λεπτό. Μάλιστα, τα τρία τέταρτα του υλικού προέρχονταν εκτός των ΗΠΑ.

Όπως κατέγραψαν οι ανεξάρτητοι πάροχοι στοιχείων επισκεψιμότητας Alexa και SimilarWeb, το YouTube ήταν η τρίτη σε επισκεψιμότητα ιστοσελίδα στον κόσμο τον Ιούνιο του 2015.

Η δεύτερη (SimilarWeb) κατατάσσει ακόμη την πλατφόρμα ως την κορυφαία σε επισκεψιμότητα τηλεόρασης και βίντεο σε διεθνές επίπεδο, την ίδια χρονιά, πάνω από 15 δισεκατομμύρια επισκέπτες σε μηνιαία βάση.

Το απόλυτο εργαλείο Marketing

Βάσει έκθεσης που είδε το φως της δημοσιότητα το 2022, τα βίντεο αποτελούν το 82% της επισκεψιμότητας των καταναλωτών στο Διαδίκτυο.

Σύμφωνα με την Google, το YouTube προσεγγίζει περισσότερους ανθρώπους ηλικίας 18 έως 49 ετών σε μια μέση εβδομάδα από ό,τι όλα τα δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης στις ΗΠΑ, μαζί.

Ως εκ τούτου, τα marketing agencies οδηγούν τις μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες στην χρήση βίντεο για τις καμπάνιες τους, ως βασικό μέρος της marketing στρατηγικής τους.

Η… επέλαση των YouTubers

Το YouTube έχει… γενέθλια: 19 χρόνια με την πλατφόρμα που άλλαξε τον όρο «βίντεο» στο διαδίκτυο – Όσα έχουν αλλάξει έκτοτε
Photo: unsplash.com

Πλέον, οι χρήστες που δημιουργούν και αναρτούν βίντεο στο YouTube απαρτίζουν μια κατηγοριά επαγγελματιών – επιχειρηματιών, ονόματι Youtubers. Τα τελευταία χρόνια η συγκεκριμένη ενασχόληση έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα κερδοφόρα και πολλοί Youtubers έχουν αποκτήσει τεράστιο αριθμό ακολούθων.

Τα αντικείμενα ενασχόλησης ποικίλουν, ξεκινώντας από βιντεοπαιχνίδια, μέχρι μαγειρική και περιηγήσεις.

“Shorts”: Ακολουθώντας την «τάση» TikTok

Εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού, τον Σεπτέμβριο του 2020, το YouTube έκανε γνωστό ότι θα κυκλοφορήσει μια δοκιμαστική έκδοση μιας νέας πλατφόρμας βίντεο διάρκειας το πολύ 15 δευτερολέπτων, στα πρότυπα του TikTok (της πλέον δημοφιλούς πλατφόρμας κοινωνικής δικτύωσης) που θα ονομάζεται YouTube Shorts.

Η πλατφόρμα δοκιμάστηκε αρχικά στην Ινδία, αλλά από τον Μάρτιο του 2021 εμφανίστηκε σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, με βίντεο όμως που μπορούν να έχουν -τελικά- διάρκεια έως και ένα λεπτό. Η πλατφόρμα είναι ενσωματωμένη στην βασική εφαρμογή YouTube.

Πηγές: wired.com / CNET.com / CNBC