Πώς γίνεται να τα έχουν όλα και να είναι θλιμμένοι; αναρωτιούνται οι παλιότεροι. Κι όμως, η Generation Z, δηλαδή όσοι γεννήθηκαν μετά το 2000, αναζητά λυπητερή μουσική στο Spotify Technology SA περισσότερο από κάθε άλλη γενιά. Μάλιστα, η τάση είναι τόσο ισχυρή που οδήγησε την πλατφόρμα steaming να χαρακτηρίσει τους τελευταίους μήνες ως το «καλοκαίρι της θλίψης» για τη νεολαία.
Το «Sad» [λύπη] είναι ο όρος της Gen Z με τις περισσότερες αναζητήσεις στο Spotify παγκοσμίως, ανέφερε η εταιρεία σε ανάρτηση ιστολογίου τη Δευτέρα.
Συγκριτικά, είναι ο 13ος όρος με τις περισσότερες αναζητήσεις για τους Millenials. «Για να ταιριάζει με την ατμόσφαιρα στις ΗΠΑ και τον Καναδά», είπε το Spotify ότι πρόσθεσε νέες «λυπητερές» λίστες αναπαραγωγής και μάλιστα εγκατέστησε ένα σιντριβάνι δακρύων σε σχήμα όπως ο καλλιτέχνης d4vd στο Χιούστον του Τέξας.
Generation Z και Ψυχική υγεία
Η άνοδος των αναζητήσεων της Gen Z για λυπητερή μουσική έρχεται καθώς η ψυχική υγεία της νεότερης γενιάς φαίνεται όλο και περισσότερο σε επίπεδα κρίσης. Σχεδόν όλοι οι δείκτες κακής ψυχικής υγείας μεταξύ των μαθητών γυμνασίου αυξήθηκαν από το 2011 έως το 2021, σύμφωνα με έκθεση του Κέντρου Ελέγχου Νόσων για τη συμπεριφορά των νέων, ενώ μια έρευνα της McKinsey & Co. Inc. διαπίστωσε ότι η Gen Z είχε τις «λιγότερο θετικές» προοπτικές ζωής.
Η επιθυμία για λυπημένη μουσική έρχεται σε αντίθεση με τον αισιόδοξο τόνο των μεγαλύτερων συναυλιακών περιοδειών του καλοκαιριού – Taylor Swift και Beyoncé. Οι αστέρες της ποπ απέφεραν εκατομμύρια φορολογικά έσοδα σε πόλεις σε όλη τη Βόρεια Αμερική και η περιοδεία της Swift φαίνεται ότι θα αποφέρει έσοδα πάνω από 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Οι νεότεροι ακροατές αναζητούν μουσική που βοηθά στην «ομαλοποίηση των συναισθημάτων και της ανθρωπιάς τους», ανέφερε το Spotify στην ανάρτησή του στο blog του, προσθέτοντας ότι οι νέες λίστες αναπαραγωγής περιλαμβάνουν τραγούδια «κυκλοθυμικά» και «γεμάτα ψυχή» και δεν είναι αποκλειστικά «λυπητερά»