Το Πάρτι στη Βουλιαγμένη: 41 χρόνια από το “ελληνικό Woodstock” του Λουκιανού Κηλαηδόνη

Συμπληρώνονται φέτος 41 χρόνια από τη θρυλική υπαίθρια συναυλία στη Βουλιαγμένη η οποία έμεινε γνωστή ως ”Πάρτι στη Βουλιαγμένη” και πραγματοποιήθηκε στις 25 Ιουλίου του 1983.

Η συγκεκριμένη συναυλία, που έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως το ”ελληνικό Γούντστοκ ”(Woodstock) παραμένει ένα ορόσημο στις συναυλίες ανοιχτού χώρου για τη μαζικότητά της μιας και αυτή παρακολούθησαν περίπου 100.000 άνθρωποι.

Για τις ανάγκες της συγκεκριμένης συναυλίας αξιοποιήθηκε ένας φυσικός χώρος, η πλαζ Βουλιαγμένης για πρώτη φορά και αποτέλεσε ένα έναυσμα για να αρχίσουν να φιλοξενούνται μουσικά θεάματα σε ανοιχτούς χώρους εκτός από γήπεδα και στάδια.

Η σκηνή ήταν μια φορτηγίδα, από αυτές που χρησιμοποιούνται από τον Ο.Λ.Π. (Οργανισμό Λιμένα Πειραιώς), για να μεταφέρουν προϊόντα για φόρτωμα στα καράβια. Κερκίδες δεν υπήρχαν. Ο κόσμος καθόταν ελεύθερος στην άμμο της ακτής. Μπορούσε να κινείται, να κολυμπά, να χορεύει, να ξαπλώνει. Το “Πάρτυ στη Βουλιαγμένη” οργανώθηκε μόνο από τον Λουκιανό, την Άννα Βαγενά και μερικούς στενούς συνεργάτες τους.

Το πάρτι στη Βουλιαγμένη: 40 χρόνια από το ελληνικό Woodstock του Λουκιανού Κηλαηδόνη

Στην βραδιά συμμετείχαν (με σειρά εμφάνισης) οι: Νέλλη Σεμιτέκολο, Μανώλης Μικέλης με την Big Band, Λία Βίσση, Μαντώ Σταματοπούλου, Μαργαρίτα Ζορμπαλά, Βαγγέλης Γερμανός, Χορωδία και μαντολινάτα Φώτη Αλέπορου, Διονύσης Σαββόπουλος, Three and the Koukos Band, Αφροδίτη Μάνου και Γιώργος Νταλάρας. Τη βραδιά μετέδιδε ζωντανά από το Α’ Πρόγραμμα της Ελληνικής Ραδιοφωνίας ο Γιάννης Πετρίδης.

Πώς φτάσαμε να γίνει “Πάρτι στη Βουλιασμένη”

Πώς ξεκίνησαν όμως όλα; «Ένωσα τρία τραγούδια μου που προϋπήρχαν, τα Θερινά Σινεμά (το σημείο που λέει Είναι Κάτι Νύχτες με Φεγγάρι), το (Πάμε μια Βόλτα) Στη Βουλιαγμένη και το (Θέλω ένα Βράδυ να κάνω ένα) Πάρτι». Λουκιανός Κηλαηδόνης, Το πάρτι της βουλιαγμένης Ε.Τ. 2001.

Αυτό δήλωσε μετά τη διοργάνωση της υπαίθριας συναυλίας στη Βουλιαγμένη, ο Λουκιανός Κηλαηδόνης περιγράφοντας την ιδέα που τον οδήγησε στην οργάνωση της βραδιάς.

Η ιδέα που είχε ο sui generis καλλιτέχνης τότε ήταν απλά να κλείσει την πλαζ του ΕΟΤ στη Βουλιαγμένη μια νύχτα με πανσέληνο και να τη μεταμορφώσει σε συναυλιακό χώρο.