Η Google καταργεί τα cookies από την περιήγηση του Chrome

Η Google ετοιμάζεται για την μεγάλη αλλαγή σε μια αγορά που αγγίζει τα 600 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Πρόκειται για τα γνωστά Cookies, τα οποία καταγράφουν τη δραστηριότητα των χρηστών σε διάφορες ιστοσελίδες, με στόχο να τους προβάλλονται διαφημίσεις σχετικές με τις αναζητήσεις τους.

Από την ερχόμενη Πέμπτη η Google θα ξεκινήσει μια δοκιμή, περιορίζοντας τα cookies για το 1% των χρηστών που χρησιμοποιούν το Chrome, τον με διαφορά δημοφιλέστερο browser στον κόσμο. Μέχρι το τέλος του έτους, η Google σχεδιάζει να καταργήσει τα cookies για όλους τους χρήστες.

Ο Chrome αντιπροσωπεύει το 65% της διαδικτυακής κίνησης παγκοσμίως, γεγονός που τον καθιστά τρεις φορές πιο δημοφιλή από τον Safari της Apple, το επόμενο πιο διαδεδομένο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο, σύμφωνα με στοιχεία της Statcounter.

Οι έμποροι, οι εταιρείες ψηφιακής διαφήμισης και οι εκδότες των ιστοσελίδων έχουν επιδοθεί σε έναν «αγώνα δρόμου» προκειμένου διασφαλίσουν ότι οι επιχειρήσεις τους θα μπορέσουν να αντέξουν μια τόσο μεγάλη αλλαγή. Σύμφωνα με την Wall Street Journal, όλοι οι παραπάνω πιστεύουν ότι η Google δεν έχει κάνει τις απαραίτητες ενέργειες που απαιτούνται για να προετοιμαστεί η αγορά. Από την πλευρά της, η εταιρεία έχει παρουσιάσει κάποια εργαλεία που έχουν σχεδιαστεί για να βοηθήσουν στην αντικατάσταση των cookies.

«Η βιομηχανία δεν είναι καθόλου έτοιμη», τονίζει ο Άντονι Κατσούρ, διευθύνων σύμβουλος του IAB Tech Lab στην WSJ. Ο ίδιος προσθέτει ότι η Google θα πρέπει να δώσει στον κόσμο περισσότερο χρόνο για να δοκιμάσει τις νέες τεχνολογίες που θα αντικαταστήσουν τα Cookies πριν προχωρήσει στην κατάργησή τους.

Παράλληλα αναφέρθηκε και στο τάιμινγκ καθώς η πλήρης κατάργηση θα γίνει κοντά στο τέταρτο τρίμηνο του έτους κάτι που μπορεί να αποβεί βάναυσο για τον κλάδο. «Το τάιμινγκ είναι κακό. Το να γίνει στην έναρξη της περιόδου που παράγεται το μεγαλύτερο μέρος των εσόδων του κλάδου της διαφήμισης είναι μια τραγική απόφαση», σημειώνει.