Ποιοι είναι οι κορυφαίοι Influencers που επηρεάζουν τους Έλληνες στα social media

Επιρροή “ηρώων” διαθέτουν οι εγχώριοι influencers στα social media, φτιάχνοντας ένα ιδιότυπο κέντρο ελέγχου και εξουσίας στην ελληνική κοινωνία.

Έρευνα επιχείρησε να καταγράψει τις επιλογές και τις επιρροές που δέχονται οι Έλληνες στα Μέσα Κοινωνικής δικτύωσης και κατέληξε ότι η αγαπημένη social media πλατφόρμα των νεανικών κοινών είναι το Instagram, με το TikTok να έρχεται δεύτερο, το Youtube τρίτο, ενώ το facebook είναι τελευταίο στις ηλικίες 13-17 και 25-34.

Το Facebook αντιστοίχως διατηρεί τη δυναμική του στις ηλικίες των 35+ όπου είναι στην τρίτη θέση πίσω από Instagram και TikTok.

Αυτό δείχνει η έρευνα που διενέργησε η Humble Digital Agency με τα αποτελέσματα να παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον τόσο ως προς τις προτιμήσεις των Ελλήνων για τα δημόσια πρόσωπα που ακολουθούν, αλλά και για το πώς κάνουν χρήση των social media.

Πάμε να δούμε αναλυτικά τα αποτελέσματα παρακάτω.

Τα ποσοστά προτίμησης του Instagram είναι:

46,5% για τους 13-17
47,4% για τους 18-24
50,7% για τους 25 – 34
και 47,5% για τους 35+.

Το LinkedIn έχει δημοτικότητα στις ηλικίες 25 – 34 και 35+, ενώ το X (πρώην Twitter) έχει επίσης μεγαλύτερη δημοτικότητα στους 35+.

Το Reddit έρχεται πολύ χαμηλά σε δημοφιλία, ωστόσο χρησιμοποιείται από τις ηλικίες των 13 – 17 και 18 – 24, όπου το 14-15% εξ αυτών δηλώνουν πως έχουν account.

Από την έρευνα προκύπτει πάντως πως το Instagram είναι ο Βασιλιάς των Social Media καθώς σε όλες τις παραπάνω ηλικίες τα ποσοστά που έχουν account είναι από 97-99%.

Αρκετά ανερχόμενη δυναμική στις ηλικίες 18-24 έχει πάντως το BeReal. Συγκεκριμένα, BeReal, Reddit & Twitch είναι τα SoMe (social media) τα οποία προτιμούν οι νέοι (13-24).

Όσο μεγαλύτερος ηλικιακά είναι κανείς, τόσο πιο πιθανό είναι να έχει LinkedΙn και Facebook. Instagram και TikTok είναι σχεδόν το ίδιο δημοφιλή για τους 13-24.

Σε γενικές γραμμές πάντως οι Έλληνες δείχνουν να ψάχνουν νέες πλατφόρμες για να αφήσουν το Fb έναντι άλλων Μέσων. Οι μεγαλύτερες ηλικίες χρηστών (35+) ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο Instagram ενώ οι νεότερες στο TikTok.

To Facebook σε διαρκή πτώση

Το 57% των χρηστών σε ηλικία 13-17 δεν έχουν καν λογαριασμό στο Facebook ενώ η πλειοψηφία των χρηστών άνω των 35 ετών χρησιμοποιούν το Facebook για λιγότερο από 14 λεπτά τη μέρα, ή και καθόλου.

Οι περισσότεροι κάτω των 24 χρησιμοποιούν το TikTok για περισσότερες από 2 ώρες τη μέρα, ενώ οι μισοί σε ηλικίες 24-34 το χρησιμοποιούν για τουλάχιστον 2 ώρες ημερησίως.

Το Instagram διατηρεί τη δυναμική του και στις διαφημίσεις. Το 29% των ηλικιών 13 – 17 αναφέρει πως έχει επισκεφθεί μαγαζί, διαφήμιση του οποίου είδε στο Instagram, το 26% στο TikTok και μόλις 8% στο facebook.

Επίσης υπάρχει μια σταδιακή αύξηση της επιρροής του TikTok στην επιρροή του επί των αγορών, με τα ποσοστά επιρροής να είναι στο 27% το 2022 και στο 29% το 2023.

Influencers, οι σούπερ ήρωες των social media

Πρακτικά, σχεδόν 1 στους 2 χρήστες ακολουθούν influencers που μοιράζονται πληροφορίες για το Lifestyle και τη μόδα. Επίσης το φαγητό και οι συμβουλές ομορφιάς, είναι ψηλά στις προτιμήσεις.

Το Instagram έρχεται πρώτο στην “ορατότητα” για τους influencers με τα ποσοστά να είναι στο 59%, ενώ ακολουθεί το TikTok με 22% και το YouTube με 15%. Σε αυτό τον τομέα το facebook σχεδόν “δεν υπάρχει” αφού το ποσοστό είναι στο 0,1%.

Έτσι, το Instagram έχει γίνει η “απόλυτη” πλατφόρμα για τους influencers.

Επίσης, το 45% των Ελλήνων χρηστών απαντά πως εμπιστεύεται τους influencers στο να λάβει μια απόφαση αγοράς. Οι πιο νέοι εμπιστεύονται τις απόψεις των influencers σε μεγαλύτερο βαθμό από τους μεγαλύτερους.

Σε γενικές γραμμές, όλες οι ηλικίες εμπιστεύονται τους influencers που έχουν πολλούς followers.

Στην ερώτηση “πείτε μας έναν Έλληνα influencer σε πέντε λεπτά”, οι χρήστες ονομάτισαν τους εξής:

J TOUNI
FIPSTER
DAT LILLY
MAIRIBOO
CINDERELLA
UNBOXHOLICS

Στην ερώτηση “ποιος είναι ο αγαπημένος σας Έλληνας influencer” η Ιωάννα Τούνη έρχεται πρώτη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες εκτός από την ομάδα 13-17 όπου πρώτη έρχεται η Dat Lilly.
Άλλα ονόματα που ανέφεραν οι ερωτώμενοι ήταν οι Super Kiki, η Πέρσα Παπασούλη (@persad), ο Γιωργος Τζαμουσης (@jo_mode) αλλά και η Νατάσα Μποφίλιου.

Οι αγαπημένοι influencers των Ελλήνων:

Κατηγορία τεχνολογία: UNBOXHOLICS
fashion: J TOUNI, CINDERELLA, FOSBLOQUE
lifestyle: J TOUNI, FIPSTER, MADAME GINGER

Οι αγαπημένοι influencers των Ελλήνων ανά social media:

-TikTok:
J Touni
Fipster
Unboxholics
Modern Cinderella
Pamairii
Dat Lilly
Chris Kogias
Chara Kontochristou

-Instagram:

J Touni
Fipster
Dat Lilly
Unboxholics
Alexandros Kopsialis
Modern Cinderella
Mairiboo
Super kiki
Venetia Kamara
giogiota
Evelina nikoliza
Filio Lou
Fos Bloque