Η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας ξεκινά να κατασκευάζεται. Βασικός εξοπλισμός του έργου ο μετροπόντικας Αθηνά που εγκαταστάθηκε χθες στην Κατεχάκη. Η νέα Γραμμή στην τελική της εικόνα κρύβει ευχάριστες εκπλήξεις για τα Βόρεια προάστια της Αθήνας, με νέους σταθμούς στο Γαλάτσι, το ΟΑΚΑ, στο Φάρο Ψυχικού, το Μαρούσι, τη Λυκόβρυση κι ακόμα Νέα Ιωνία και Νέα Φιλαδέλφεια.
Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, υποστήριξε ότι η «Αθηνά» -TBM, όπως ονομάζονται τεχνικά οι μετροπόντικες- είναι «ένα κινούμενο υπερσύγχρονο εργοστάσιο που με απόλυτη ακρίβεια και μηδενίζοντας τον κίνδυνο επιφανειακών καθιζήσεων, διανοίγει τις σήραγγες του μετρό. Εάν στα πρώτα έργα του μετρό των Αθηνών υπήρχε ένα τόσο εξελιγμένο ΤΒΜ, όπως αυτό του βίντεο, το επεισόδιο με τη live κατάρρευση του περιπτέρου της οδού Πανεπιστημίου και όλη η κατασκευαστική περιπέτεια που το συνόδευσε δεν θα είχαν συμβεί. Η Γραμμή 4 ξεκινά έχοντας έκτοτε μεσολαβήσει ένα τεχνολογικό άλμα»
Η «Αθηνά», προσθέτει ο Νίκος Ταχιάος, «θα ξεκινήσει σε λίγες ημέρες από τη συμβολή των οδών Μεσογείων και Κατεχάκη, ένα υπόγειο ταξίδι στα έγκατα της πόλης, για να φτάσει μετά από κάτι περισσότερο από δύο χρόνια στο ύψος της Βασιλέως Κωνσταντίνου απέναντι από το Πάρκο Ριζάρη και να ξαναδεί το φως του ήλιου, ασφαλώς αρκετά γηρασμένη σε σχέση με τη σημερινή εικόνα».
Όπως εξηγεί, «σε λίγους μήνες θα ακολουθήσει και το δεύτερο ΤΒΜ που θα ξεκινήσει από το Άλσος Βεΐκου για το r.v. της με την “Αθηνά” και με την ιστορία του μετρό και των Αθηνών. Μια ντουζίνα εξειδικευμένων τεχνικών θα την συνοδεύει 24 ώρες το εικοσιτετράωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα, φροντίζοντάς την και μεριμνώντας για την ασφάλεια των οικοδομών, κυρίως όμως των ανθρώπων που ιδανικά δεν πρέπει να πάρουν χαμπάρι το πέρασμά της κάτω από τα πόδια τους. Και μη θαρρείτε ότι πρόκειται για εύκολη δουλειά. Το μέτωπο λειτουργεί υπό πίεση. Αυτό σημαίνει ότι οι άνθρωποι που θα χρειαστεί να προσεγγίσουν τον θάλαμο εκσκαφής για οποιονδήποτε λόγο διακινδυνεύουν να προσβληθούν από τη νόσο των δυτών, και γι’ αυτό υποβάλλονται σε διαδικασία αποσυμπίεσης στον ειδικό θάλαμο που υπάρχει πίσω από την κεφαλή. Στους ανθρώπους αυτούς, τους άριστους επαγγελματίες που θα μείνουν στην αφάνεια, ευχόμαστε καλή δύναμη, καλό ξεκίνημα».
Πότε θα παραδοθεί η Γραμμή 4
Η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό είναι ένα έργο κομβικής σημασίας για την Αθήνα, καθώς θα εξυπηρετεί 350.000 πολίτες. Το έργο αναμένεται να έχει ευεργετική επίδραση στις μετακινήσεις, στην ποιότητα ζωής των πολιτών, στο περιβάλλον και στην ευρύτερη οικονομική δραστηριότητα.
Η νέα Γραμμή, στην πρώτη φάση ανάπτυξής της, που αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2029, θα αποτελείται από 15 σύγχρονους σταθμούς και σιδηρόδρομο διπλής τροχιάς, μήκους 12,8 χιλιομέτρων. Θα εξυπηρετεί οικιστικές ζώνες στο πυκνοκατοικημένο κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού, αλλά και σημαντικές υπηρεσίες, επιτρέποντας τη σύνδεση του Άλσους Βεΐκου με τα δικαστήρια σε διάστημα πέντε λεπτών και με την Πανεπιστημιούπολη σε 14 λεπτά. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται από 20 καινούργιους συρμούς, τελευταίας τεχνολογίας.