Λεωφόρος Ηρακλείου: Πράσινο φως για μία μεγάλη λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση

Η Λεωφόρος Ηρακλείου τις τελευταίες δεκαετίες δέχεται καθημερινά τεράστιο φόρτο κυκλοφορίας και η ανάπλαση της θεωρείται κρίσιμη και αναγκαία για την εύρυθμη λειτουργία της περιοχής.

Ένα ακόμα καθοριστικό βήμα που οδηγεί στην υλοποίηση του σημαντικού έργου της ανάπλασης στη Λεωφόρο Ηρακλείου στα όρια του Δήμου Ηρακλείου Αττικής έγινε με τη δημοσίευση σε ΦΕΚ του Προεδρικού Διατάγματος. Με βάση το τελευταίο εγκρίνεται η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου της διαδρομής της Λεωφόρου, «ανάβοντας έτσι το πράσινο φως» για να ξεκινήσουν τα έργα με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής, η οποία έχει εκ του νόμου τη συγκεκριμένη ευθύνη.

«Το Προεδρικό Διάταγμα είναι η θετική κατάληξη των ενεργειών της δημοτικής αρχής του Νίκου Μπάμπαλου, η οποία, όλα αυτά τα χρόνια, με σταθερό βηματισμό, σκόπευε και πέτυχε να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες ενέργειες από πλευράς Δήμου: εκπόνηση νέων, πολυάριθμων αλλά απαραίτητων μελετών, διευθέτηση γραφειοκρατικών ζητημάτων που εκκρεμούσαν χρόνια, εξασφάλιση χρηματοδοτήσεων κ.ά.» σημειώνει η δημοτική αρχή.

Λεωφόρος Ηρακλείου: Ποιες αναπλάσεις προχωρούν

Με τα προβλεπόμενα έργα η Λεωφόρος Ηρακλείου θα γίνει ένας δρόμος σύγχρονος, πιο ασφαλής και λειτουργικός για τους χιλιάδες πολίτες που διέρχονται από αυτόν καθημερινά, αλλά και τους κατοίκους που μένουν στη γύρω περιοχή. Ο Δήμος υπενθυμίζει ότι ο νέος σχεδιασμός προβλέπει μια μεγάλη λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, θέσεις στάθμευσης, πεζοδρόμια πλάτους δύο μέτρων και, φυσικά, όλες τις απαραίτητες υποδομές, όπως αντιπλημμυρικούς αγωγούς, φρεάτια υδροσυλλογής κτλ.

«Η ανάπλαση της Λεωφόρου Ηρακλείου είναι ένας ακόμα μεγάλος στόχος που βάλαμε και τον πετυχαίνουμε. Μετά από 37 χρόνια αναμονής είμαστε πιο κοντά από ποτέ να γίνει πράξη. Εμείς, ως Δήμος, έχουμε ολοκληρώσει πλέον όλα όσα έπρεπε να κάνουμε για να δρομολογηθεί η έναρξη των έργων. Τώρα πια η σκυτάλη περνάει στην Περιφέρεια Αττικής, ευθύνη της οποίας είναι να χρηματοδοτήσει τις απαιτούμενες παρεμβάσεις», σχολίασε σχετικώς ο Νίκος Μπάμπαλος.

Τι προβλέπει ο ρυμοτομικός σχεδιασμός στη Λεωφόρο Ηρακλείου

Η Λεωφόρος Ηρακλείου έχει χαρακτηριστεί ως πρωτεύουσα αρτηρία σύμφωνα με το ισχύον γενικό πολεοδομικό σχέδιο και εκτείνεται σε όλο το μήκος των διοικητικών ορίων του δήμου Ηρακλείου, από τις οδούς Ιφιγενείας και Μελίνας Μερκούρη στο νότιο όριο, στα σύνορα με Νέα Ιωνία, έως τις οδούς Καραολή και Δημητρίου και Αμαρουσίου στο βόρειο όριο του δήμου στα σύνορα με Λυκόβρυση.

Το διαμορφωμένο πλάτος της είναι μεταβλητό και κυμαίνεται από 10 έως 16 μέτρα με πεζοδρόμιο επίσης μεταβλητού πλάτους. Η λεωφόρος Ηρακλείου παρουσιάζει αυξημένη κίνηση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων αστικών συγκοινωνιών καθώς και ανάγκη στάσης και στάθμευσης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και τροφοδοσίας καταστημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη κυκλοφοριακής συμφόρησης τις ώρες αιχμής καθώς και μεγάλη αύξηση ατμοσφαιρικών ρύπων. 

“Η σημερινή μορφή της λεωφόρου Ηρακλείου κρίνεται ανεπαρκής για την εξυπηρέτηση των καθημερινών κυκλοφοριακών φόρτων”

Η σημερινή μορφή της λεωφόρου Ηρακλείου κρίνεται ανεπαρκής για την εξυπηρέτηση των καθημερινών κυκλοφοριακών φόρτων.

Με την προτεινόμενη τροποποίηση επιχειρείται η θεσμοθέτηση της λεωφόρου Ηρακλείου σε οδό δύο ρευμάτων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, προκειμένου να είναι δυνατή η κυκλοφορία των οχημάτων η παρόδια στάθμευση για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων και των πελατών και η κυκλοφορία των πεζών.

Η υλοποίηση αυτών των ρυθμίσεων θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης λόγω αναβάθμισης των καταστημάτων, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής λόγω περιορισμού των ρύπων των αυτοκινήτων μέσω της αποφυγής κυκλοφοριακής συμφόρησης και της διευκόλυνσης της κυκλοφορίας των πεζών. Μετά την  έγκριση από το ΣΥΠΟΘΑ, ο φάκελος της μελέτης προωθείται άμεσα στο ΥΠΕΝ για την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.