Θερινές εκπτώσεις: Ο καύσωνας “καίει” την αγορά – Εμπόδιο ο καιρός στην αύξηση τζίρου

Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι μέχρι στιγμής στις θερινές εκπτώσεις, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές για τις αγορές τους.

Γενικότερα πάντως, οι πρώτες δυο εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες σε αγοραστική κίνηση, «κάηκαν» από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

Αυτό σημειώνει σε δήλωσή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς Βασίλης Κορκίδης. Ο κ. Κορκίδης ανέφερε αναλυτικά τα εξής:

Ο καύσωνας διαρκείας στην Αττική, όπως είναι αναμενόμενο οδηγεί τους καταναλωτές πιο πολύ στις παραλίες και τα εξοχικά, αντί στα εμπορικά. Οι πρώτες δυο εβδομάδες των εκπτώσεων, που παραδοσιακά είναι οι καλύτερες σε αγοραστική κίνηση, «κάηκαν» από τις υψηλές θερμοκρασίες του Ιουλίου, ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις με καταστήματα λιανικής στους κεντρικούς εμπορικούς δρόμους.

Τα εμπορικά κέντρα, τα υπερκαταστήματα και τα πολυκαταστήματα, ήταν ίσως οι πιο κερδισμένοι των πρώτων ημερών των εκπτώσεων, λόγω των μεγάλων κλιματιζόμενων κοινόχρηστων χώρων, που φαίνεται να προσέλκυσαν περισσότερους καταναλωτές για τις αγορές τους.

Θερινές εκπτώσεις με 17 μέρες καύσωνα

Γενικότερα πάντως θα μπορούσαμε να πούμε πως στη μέχρι σήμερα περίοδο των εκπτώσεων επικράτησαν οι 17 ημέρες καύσωνα και οι τρομακτικές πυρκαγιές με υλικές ζημιές στις περιοχές των Δήμων Σαρωνικού, Αγ. Θεοδώρων, Μάνδρας-Ειδυλλίας και Μεγαρέων.

Παραταύτα, ο εμπορικός κόσμος των κεντρικών και περιφερειακών αγορών της Αττικής, κόντρα στις αντίξοες συνθήκες, που λειτουργούν αποτρεπτικά στην επισκεψιμότητα των καταναλωτών στα καταστήματα των εμπορικών δρόμων, διατηρεί ακέραια την αισιοδοξία του και τις ελπίδες του για μεγαλύτερη κατανάλωση από πέρυσι στις φετινές εκπτώσεις.

Οι τελικές εκπτωτικές τιμές είναι και φέτος χαμηλές, προσπαθώντας να προσεγγίσουν και να προσελκύσουν τους καταναλωτές, ώστε να λειτουργήσουν συνδυαστικά, υπέρ εισοδήματος και τζίρου. Στόχος του λιανικού εμπορίου το φετινό καλοκαίρι είναι ο συνολικός τζίρος του διμήνου Ιουλίου-Αυγούστου να κινηθεί πάνω από τον περυσινό πήχη των 6,6 δισ. ευρώ και να ξεπεράσει φέτος τα 7 δισ. ευρώ.

Άλλωστε, στο λιανικό εμπόριο, οι τρέχουσες πωλήσεις ενισχύθηκαν από την αρχή του έτους σημειώνοντας ετήσια αύξηση 12,7%. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, η Περιφέρεια Αττικής παρουσιάζει, μετά την Περιφέρεια του Νοτίου Αιγαίου με 15%, την μεγαλύτερη αύξηση στον κύκλο εργασιών με 13,3%.

Παράλληλα, το ύψος των αποθεμάτων αποκλιμακώνεται, ενώ η εξέλιξη των πωλήσεων το τελευταίο διάστημα δείχνει πως κυμαίνονται μηνιαίως σταθερά στα 3,55 δισ. ευρώ. Εδώ, θα πρέπει να διευκρινίσουμε πως από τα 3,55 δισ. ευρώ τα 1,24 δισ. αναλογούν στις μικρομεσαίες του λιανικού εμπορίου, ενώ εάν εξαιρέσουμε τρόφιμα και καύσιμα, τότε ο μηνιαίος τζίρος δεν ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.