Με γοργούς ρυθμούς διασχίζει ο πρώτος μετροπόντικας «Αθηνά», την υπόγεια διαδρομή του για την κατασκευή της γραμμής 4 του Μετρό «’Αλσος Βεΐκου-Γουδή. Ξεκίνησε από τον σταθμό «Κατεχάκη» και έχει ήδη διανοίξει και επενδύσει σήραγγα μήκους περίπου 700 μέτρων.
Η «Αθηνά» αναμένεται να φθάσει στον σταθμό «Ευαγγελισμός» μέχρι τα μέσα του 2025, ενώ ο δίδυμος μετροπόντικας με την ονομασία «Νίκη», έχει συναρμολογηθεί και αναμένεται να ξεκινήσει και αυτός το «ταξίδι» του, το δεύτερο δεκαήμερο του Φεβρουαρίου, από το Άλσος Βεΐκου στο Γαλάτσι, και να καταλήξει στον «Ευαγγελισμό» Μάρτιο-Απρίλιο του 2026. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα, η ολοκλήρωση των έργων προβλέπεται για το 2029.
Στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ξενάγησης στο εργοτάξιο κατασκευής της γραμμής 4, πορτοκαλί γραμμή του μετρό της Αθήνας, από στελέχη του Ομίλου ΑΒΑΞ και σύμφωνα με μηχανικούς του έργου, η «Αθηνά», το υπερσύγχρονο TBM που ξεκίνησε από τον σταθμό Κατεχάκη, προχωρά 15 μέτρα ημερησίως κατά μέσο όρο, επενδύοντας παράλληλα τη σήραγγα με «δαχτυλίδι» επτά κομματιών, πλάτους 1,5 μέτρου. Το ΤΒΜ δουλεύει όλο το 24ωρο με 2 βάρδιες 12 ωρών.
Τώρα βρίσκεται στο ύψος του υπουργείου Δικαιοσύνης και συνεχίζει τη διάνοιξη της σήραγγας 5,1 χιλιόμετρα συνολικά, μέχρι να φτάσει στο φρέαρ διακλάδωσης Ευαγγελισμού, αφού διασχίσει τους δήμους Ζωγράφου και Καισαριανής. Η διάνοιξη σταματά συχνά για συντήρηση και αλλαγή εξαρτημάτων στο βαρύ μηχάνημα. Πάντως, αν διατηρηθούν οι χρόνοι και δεν υπάρξουν ιδιαίτερα προβλήματα που έχουν να κάνουν με την ιδιαιτερότητα του υπεδάφους, τότε πριν από το Πάσχα ο μετροπόντικας θα περάσει κάτω από τον πρώτο σταθμό «Γουδή».