Με σταθερούς ρυθμούς προχωρά η διαδικασία που ξεμπλοκάρει την ανάπλαση και διαπλάτυνση στη Λεωφόρο Ηρακλείου, τον εμπορικότερο δρόμο για Νέα Ιωνία και Ηράκλειο Αττικής.
Η τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου κατά μήκος της λεωφόρου Ηρακλείου έγινε ομόφωνα δεκτή από το Συμβούλιο Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΣΥΠΟΘΑ) Βόρειου Τομέα με βάσει την εισήγηση του Δήμου Ηρακλείου Αττικής για την διαπλάτυνση της Λεωφόρου.
Σύμφωνα με τις μελέτες, ο σχεδιασμός της νέας λεωφόρου Ηρακλείου προβλέπει δρόμο με πιο πλατιά ρεύματα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, επαρκή πεζοδρόμια και θέσεις παρόδιας στάθμευσης εκατέρωθεν των ρευμάτων για να μπορούν να μετακινούνται με ασφάλεια πεζοί και οχήματα, αλλά και να εξυπηρετείται η εμπορική κίνηση του δρόμου.
Ο φάκελος των μελετών έχει μεταβιβαστεί στην Περιφέρεια Αττικής καθώς η λεωφόρος Ηρακλείου είναι δρόμος υπερτοπικός και δικής της αρμοδιότητας.
Η απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ είναι ένα ακόμα απαραίτητο και καθοριστικό βήμα για να μπουν μπροστά οι παρεμβάσεις και, εντός των επόμενων ετών, η λεωφόρος Ηρακλείου να γίνει δρόμος πιο λειτουργικός και προ πάντων ασφαλής για όσους τον χρησιμοποιούν.
Στην συνεδρίαση του ΣΥΠΟΘΑ έδωσε το παρών και ο δήμαρχος Ηρακλείου, Νίκος Μπάμπαλος, που δήλωσε σχετικά: «Εμείς από την πλευρά μας, ως δημοτική αρχή έχουμε ολοκληρώσει όλα αυτά που έπρεπε να κάνουμε και, πλέον, προσπαθούμε να επιταχύνουμε τις διαδικασίες και στα υπόλοιπα κέντρα των αποφάσεων. Η απόφαση του ΣΥΠΟΘΑ είναι ένα σημαντικό βήμα που γίνεται προς τα μπρος, το οποίο μας φέρνει ακόμα πιο κοντά στο στόχο μας. Θέλω να ευχαριστήσω τις υπηρεσίες του Δήμου και της Περιφέρειας που έφεραν αυτό το αποτέλεσμα».
Τι ειπώθηκε στη συνεδρίαση του ΣΥ.ΠΟ.ΘΑ.
Το ΣΥΠΟΘΑ Βόρειου Τομέα ενέκρινε ομόφωνα την εισήγηση της Διεύθυνσης Χωρικού Σχεδιασμού της Περιφέρειας Αττικής για την πρόταση τροποποίησης των ρυμοτομικών γραμμών των οικοδομικών τετραγώνων που εφάπτονται στη Λεωφόρο Ηρακλείου του Δήμου Ηράκλειου. Η Λεωφόρος Ηρακλείου έχει χαρακτηριστεί ως πρωτεύουσα αρτηρία σύμφωνα με το ισχύον γενικό πολεοδομικό σχέδιο και εκτείνεται σε όλο το μήκος των διοικητικών ορίων του δήμου Ηρακλείου, από τις οδούς Ιφιγενείας και Μελίνας Μερκούρη στο νότιο όριο, στα σύνορα με Νέα Ιωνία, έως τις οδούς Καραολή και Δημητρίου και Αμαρουσίου στο βόρειο όριο του δήμου στα σύνορα με Λυκόβρυση.
Το διαμορφωμένο πλάτος της είναι μεταβλητό και κυμαίνεται από 10 έως 16 μέτρα με πεζοδρόμιο επίσης μεταβλητού πλάτους. Η λεωφόρος Ηρακλείου παρουσιάζει αυξημένη κίνηση οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων και των οχημάτων αστικών συγκοινωνιών καθώς και ανάγκη στάσης και στάθμευσης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης και τροφοδοσίας καταστημάτων. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την ύπαρξη κυκλοφοριακής συμφόρησης τις ώρες αιχμής καθώς και μεγάλη αύξηση ατμοσφαιρικών ρύπων. Η σημερινή μορφή της λεωφόρου Ηρακλείου κρίνεται ανεπαρκής για την εξυπηρέτηση των καθημερινών κυκλοφοριακών φόρτων.
Με την προτεινόμενη τροποποίηση επιχειρείται η θεσμοθέτηση της λεωφόρου Ηρακλείου σε οδό δύο ρευμάτων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, προκειμένου να είναι δυνατή η κυκλοφορία των οχημάτων η παρόδια στάθμευση για την εξυπηρέτηση των καταστημάτων και των πελατών και η κυκλοφορία των πεζών.
Η υλοποίηση αυτών των ρυθμίσεων θα έχει σαν αποτέλεσμα την αύξηση της απασχόλησης λόγω αναβάθμισης των καταστημάτων, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής λόγω περιορισμού των ρύπων των αυτοκινήτων μέσω της αποφυγής κυκλοφοριακής συμφόρησης και της διευκόλυνσης της κυκλοφορίας των πεζών. Μετά την έγκριση από το ΣΥΠΟΘΑ, ο φάκελος της μελέτης προωθείται άμεσα στο ΥΠΕΝ για την έκδοση του σχετικού Προεδρικού Διατάγματος.